سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت SEO و HEO در چیست

HEO یا Human Seo Optimization  مفهومی است که باعث شده سئوکاران و محتوا نویسان به این فکر کنند که آیا متنی که مینویسند باید برای موتور های جست و جو بهینه شود و یا برای کاربران اینترنت ؟ این روز ها متخصصین سئو حرفه ای به دنبال روش هایی هستند که بتوانند نه تنها نظر موتورهای جست و جو، بلکه نظر مخاطبین را نیز به وب سایت و مطالبش جذب کنند. به این صورت میتوانند برای کمپانیهای بزرگ مشتریان بالقوه و وفادار پیدا کنند. HEO عبارت جدیدی است که امروزه بخش جدا ناپذیری از سئو وبسایت شده است.

و اما باید بدانید که:

 

دانستن این نکته برای افرادی که میخواهند نرخ مکالمه (CRO یا Conversation Rate Optimization) برای مطالب وب سایتشان بالا برود اهمیت دارد. زیرا که شما ممکن است متنی بنویسید که از نظر موتور های جست و جو سئو شده باشد و سایت ترافیک خوبی از این طریق دریافت کند ولی تعداد کاربرانی که نسبت به آن واکنش میدهند، کمتر باشد. به همین خاطر خیلی از سئوکاران ترجیح داده اند که بیشتر بر بخشی تاکید کنند که نظر کاربر را به خودش جلب کند و از نظر چشم بیننده بهینه سازی شده باشد. با انجام این کار ممکن است نرخ ترافیک دریافتی از نتایج جست و جو پایین بیاید ولی در عوض بازخوردی که از کاربر انتظار داشتید را میتوانید دریافت کنید.

نوشتن محتوا همراه با الگوریتم های جست و جو گوگل

متاسفانه یا خوشبختانه هنوز نوشتن محتوا با توجه به معیار های رتبه بندی گوگل الزامی است. چون موتور های جست و جو هنوز به قدری باهوش نیستند که بتوانند مفهوم نهفته پشت هر جمله را بفهمند. در نهایت بتوانند از روی کلمات هم معنی، حدس هایی بزنند و نتایجی نمایش بدهند. حتی در بیشتر مواقع گوگل حروف اضافه را تشخیص نمیدهد و اگر زمانی از چنین حروفی در بین کلمات عبارت کلیدی استفاده کنید، اگر از قبل عبارت کلیدی را بدون حرف اضافه مشخص کرده باشید، گوگل عبارت جدید را جزی از عبارت کلیدی تشخیص نمیدهد. هرچند اگر بخواهیم با توجه به مخاطب متنی را آماده کنیم، قرار دادن کلمات کلیدی گاهی سخت میشود.

 

برای مثال اگر کلمه کلیدی شما "طراحی سایت در کرج" باشد، باید بدون اینکه کاربر اذیت شود و یا از طرف گوگل اسپم شود، از این کلمه کلیدی استفاده کنید. برای مثال میتوانید به این صورت بنویسید : شرکت های زیادی در زمینه طراحی سایت در کرج فعالیت میکنند. ولی شرکت پارسیسا از معدود شرکت هایی است که از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده میکند.

برای مطالعه ادامه این مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید : 

http://parsisa.ir/Blog/Post/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-SEO-%D9%88-HEO-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA