سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در طراحی اپلیکیشن حرفه ای

امروزه شاهد تغییرات بسیاری ،حتی نسبت به دو سال گذشته، هستیم. تقریبا بیشتر مردم روزانه زمان زیادی را صرف کار کردن با گوشی های هوشمند و برنامه های آن میکنند. شاید در سالهای گذشته مردم فقط جهت برقراری ارتباط و صحبت کردن از موبایل استفاده میکردند ولی اکنون بیشتر نیاز ها از طریق همین تلفن ها برطرف میشوند.

اهمیت اپلیکیشن های موبایل

همانطور که در مقاله "اهمیت ساخت اپلیکیشن در کسب و کار" اشاره کردیم، از آنجا که استفاده از گوشی های هوشمند روز به روز افزایش میابد و تراکنش های زیادی از طریق اینترنت صورت میگیرد لذا بهتر است که سعی کنید از چنین فضایی برای گسترش کسب و کارتان استفاده کنید. اپلیکیشن های موبایل باعث شده اند که کسب و کار های آنلاین بسیاری بوجود بیایند و به درآمد های بسیار زیادی برسند.

ویژگی های یک اپلیکیشن حرفه ای

با توجه به نکاتی که گفتیم وجود اپلیکیشن موبایل بسیار اهمیت دارد ولی آیا هر اپلیکیشنی باعث موفقیت و کسب درآمد میشود ؟ خیر. یک اپلیکیشن باید در مرحله اول از UI و UX خوبی برخوردار باشد. در واقع کار طراح این است که برنامه ای طراحی کند علاوه بر رفع نیاز های کاربر، ظاهر جذابی داشته باشد و کاربر هنگام کار کردن با آن دچار سردرگمی نشود. ولی این ها نیز تمام وظایف یک طراح اپلیکیشن نیست. بلکه باید شناخت خوبی از بازار هدف و کاربران این برنامه نیز داشته باشد. برای مثال اگر کاربران این برنامه افراد مسن هستند، باید فونت نوشته ها و منو ها به اندازه کافی بزرگ و کار با برنامه بسیار آسان باشد.

 

ادامه این مقاله را میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید: